General Information
Course Code | L_ZABAMKD205 |
---|---|
Credits | 6 EC |
Period | P6 |
Course Level | 200 |
Language of Tuition | Dutch |
Faculty | Faculty of Humanities |
Course Coordinator | dr. L. Lagerwerf |
Examiner | dr. L. Lagerwerf |
Teaching Staff |
Practical Information
You need to register for this course yourself
Last-minute registration is available for this course.
Teaching Methods | Seminar, Lecture |
---|
Target audiences
This course is also available as:
This course is offered in Dutch. Some of the descriptions may therefore only be available in Dutch.
Course Objective
Actief verwerken van theorieën over de visuele dimensie(s) van reclame.Ontwikkeling van reclame in visueel opzicht duiden. Inzicht verwerven in
(visies op) reclame. Kritisch reflecteren op de theorie. Leren
analyseren van visueel reclamemateriaal vanuit verschillende
theoretische invalshoeken.
Course Content
Reclame maakt deel uit van onze dagelijkse leefwereld en heeft een eigenvocabulaire ontwikkeld dat in toenemende mate visueel van karakter is.
Reclame en Visuele Communicatie plaatst deze ontwikkeling in breder
perspectief. De student wordt vertrouwd gemaakt met verschillende
theorieën over de visuele dimensie(s) van reclame en leert, aan de hand
daarvan, zelf de visuele aspecten van reclame te analyseren.
Teaching Methods
Werkcolleges (6 uur per week)Method of Assessment
Deelopdrachten en essay. Zie de studiehandleiding voor de verhoudingtussen de verschillende componenten. Alle onderdelen moeten met een
voldoende worden afgesloten.
Literature
De lijst met wetenschappelijke artikelen wordt nader bekend gemaakt viaCanvas.